Forum | Voyages à Rabais® votre professionnel du voyageclavardage

Mise à jour : Dennis la menace!

Général

Bonjour à tous... Petite mise à jour sur notre ami (?) Dennis... Il est revenu à Force 3, ce qui est moins pire que prévu à cet endroit, mais devrait redevnir force 4 bientôt... Il est à à l'heure actuelle, pratiquement à Varadero. Toute communication n'est pas coupé là-bas, mais c'est très pénible. Je n'ai pas de nouvelles de ma famille depuis la fin de l'après-midi, parce l'Arénas Blancas ne répond pas. Certains hôtels ont toujours Internet et le téléphone, mais d'autres non plus de communications efficaces. Pour ceux qui n'ont pas vu Frédéric Arnould au Téléjournal (pauvre lui, il était en voyage de noces!), les consignes changent selon les hôtels. À son hôtel, les touristes sont confinés à leurs chambres. On leur demande de ne pas rester près des fenêtres, qui peuvent voler en éclat. Toutefois, ce n'est pas un danger immense dans ces hôtels qui sont solidement construits. Dans d'autres hôtels, la consigne est de rester dans le lobby, ou les alentours, ou dans les toilettes, qui sont évidemment éloignés des fenêtres. Les infrastructures de certains hôtels sont malheureusement touchées, évidemment, mais rien de majeur pour le moment. Dennis doit rester là-bas une partie de la nuit et devrait être en Floride dès le début de la matinée demain. (voir les graphiques en bas). En somme, ceux qui ont de la famille, ne vous en faites pas trop, s'ils sont dans les hôtels, tout va bien. Ceux qui partent, il faut espérer que les hôtels ne seront pas trop mals en point! En espérant avoir aidé un peu...

Dennis Forecast Eye PathDennis Satellite Image

À lire également (Désolé, seulement en anglais, mais il est très à jour, datant de 21 heures) ce texte d'experts météo sur la trajectoire, la puissance et les conséquences de Dennis : POSTED: July 8, 2005 9:06 p.m.

DENNIS RIPPING THROUGH CUBA BUT ONLY WEAKENING SLIGHTLY

As of 9 p.m. EDT Friday, Hurricane Dennis was centered at 22.8 north and 81.7 west, about 45 miles east southeast of Havana, Cuba, or about 120 miles south-southeast of Key West, Florida. Maximum sustained winds are down to 115 mph with higher gusts and the central pressure is up to 957 mb (28.26 inches). This is up over 15mb from its lowest level earlier Friday when it was the first July Category 4 storm in the Atlantic Basin in recorded history. Most of the weakening is due to Dennis' interaction with the island of Cuba. Dennis is moving toward the northwest at 14 mph. The movement could jog a little right or left of the forecast track until the hurricane completely clears Cuba Saturday. Landfall still seems most likely Sunday evening on the north-central Gulf Coast between the Alabama Mississippi border and the western Florida panhandle. This means conditions will begin to deteriorate in these coastal communities about sunrise Sunday.

A hurricane warning is in effect for Cuba for the provinces of La Habana...Ciudad De La Habana...Matanzas...Villa Clara... Cienfuegos...Sancti Spiritus...Ciego De Avila...Camaguey...Las Tunas...Granma...Santiago De Cuba...Holguin and Guantanamo. A hurricane watch remains in effect for the Isle Of Youth and the province of Pinar Del Rio. Eastern portions of the hurricane warning area will likely be discontinued later Friday night.

A hurricane warning is in effect for the lower Florida Keys from the Seven Mile Bridge westward to the Dry Tortugas. A tropical storm warning and a hurricane watch are in effect for the remainder of the Florida Keys...east of the Seven Mile Bridge to Ocean Reef and Florida Bay.

A hurricane watch has been issued for portions of the northeastern Gulf Coast from the Steinhatchee River westward to the mouth of the Pearl River.

A tropical storm watch has been issued along the Florida west coast from north of Anclote Key northward to east of the Steinhatchee River.

A tropical storm warning is also in effect along the Florida west coast south of Anclote Key...and along the Florida east coast south of Golden Beach.

Hurricane conditions, including life-threatening storm surge and flash flooding, are occurring over central and eastern Cuba; these conditions will shift into western Cuba over the next few hours.

All U.S. interests from the Florida Keys and the Florida west coast all the way to the Texas-Louisiana border, should closely monitor the progress of this powerful hurricane.

The upper-level high pressure ridge has weakened over Florida and the eastern Gulf, while a strong upper-level disturbance is diving into eastern Texas. This will help to maintain a weakness in the upper-level wind flow over the central Gulf, and Dennis will turn northward ahead of this weakness. If the Atlantic high pressure ridge fails to build farther west, Dennis could track close to the west coast of Florida Saturday. If the upper-level high pressure ridge builds stronger to the west, then Dennis will be diverted more toward Louisiana.

Once the storm moves back over the southeastern Gulf, it should regain some strength that it is losing over Cuba. It has been pointed out by various sources that the depth of very warm water is less over the eastern Gulf of Mexico and might prevent Dennis from strengthening. However, this is all speculation.

As far as effects from Dennis, Cuba will be hit hard Friday night with torrential, life threatening, flooding rainfall. The hurricane's growing circulation size has already begun to affect South Florida in the form of increasing winds and gusty showers. Winds have already gusted to 38 mph at Key West Friday with 1.50 inches of rain during the afternoon. Dennis' tropical storm force winds extend out to about 160 miles; so, the current projection would put tropical storm force winds along or just off the west coast of Florida during Saturday.

Tropical Rainstorm Cindy is moving northeastward nearly parallel to the New Jersey coast at about 18 mph. As of late Friday afternoon the center of the remnant low was located 60 miles northeast of Cape May New Jersey. Tropical Rainstorm Cindy will move over southern New England later tonight causing more heavy rainfall. Winds have picked up around the system's circulation and winds of 15-30 mph can be expected as this feature passes over parts of New York City, Long Island and southern New England tonight and over coastal New England on Saturday.

We are keeping an eye on two tropical waves. A tropical wave located along 41 west is moving west at about 6 degrees longitude per day. Another

Salut Feriados,

En ce qui concerne le voyage de noce de ton copain du téléjournal et bien dis toi que chaque voyage de noce dois avoir son fait cocasse.... Moi j'ai failli noyer mon mari dans du bubble bath et y,a plue pendant 3 jours et on était dans fin fond des bois... donc pas grand chose a faire a pars visiter le Tigre Géant... Moi cocasse qu'un ouragan mais bon....

En ce qui Concerne L'ouragan, dans d'autre message, ils disaient que Holguin ne serait pas touché mais quand je vois ton dernier message, je vois que Holguin est sur la liste, peux tu me confirmer SVP.... Ca m'inquiete un peu car je pars pour le Brisas samedi prochain.

Merci pour tes infos hors pair

didiGlisser et Déposer

Par ailleurs, pour continuer de parler des Ouragans, tout en vous changeant les idées. Saviez-vous que les noms des Tempêtes tropicales sont décidés dès le début de l'année. Il y a alternance entre un nom féminin et masculin. Si bien que le premier de 2005 (qui est arrivé très tôt cette année...) s'appelait Arlene. Elle a été suivie de Bret, Cindy, et maintenant notre méchant Dennis. Le prochain aura évidemment un nom féminin, soit la jolie Émily, suivi de Franklin! On saute des lettres toutefois, il n'y a pas de noms à la lettre ''Q'' notamment... Si quelqu'un sait pourquoi, qu'il se manifeste. Également il y a une liste de préparé pour les Ouragans dans l'Atlantique et une autre pour ceux de l'Est Pacifique...

Intéressant...mais terriblement dévastant....

Qu'il soit féminin ou masculin, j'avoue qu'un ouragan me fait frémir....là, on voit que le sexe est égal.

Horreur...c'est féminin ou masculin?

Tant qu'à mois l'horreur n'a pas de genre... il est tout simplement .....

HORREUR.

didiGlisser et Déposer

commenter