Forum | Voyages à Rabais® Comparez Constatez Voyagez clavardage

Hors taxe - Vers USA

Général

Nous partons en croisière en février via Miami.  Pourrons-nous acheter des produits liquides (crèmes, vins et autres) sans problème à la boutique hors taxe?  Si oui, devrons-nous les mettre en soute? Existe-t-il 2 boutiques hors taxes à Dorval? (1 desservant les vols internationaux et l'autre les vols nord-américains?) C'est la 1ere fois que nous partons avec un vol direct vers les USA depuis les rénovations et les nouvelles mesures de sécurité en place.

Merci à l'avance de vos bons conseils.

Vana

upGlisser et Déposer

Je tente à nouveau de le mettre sur le forum pour obtenir une réponse....

Merci à l'avance

Vana

Oui, dans la zone vers les É.U. il y a une bouitque hors-taxe ainsi que des restos. Mais concernant les liquides, je ne pourrais pas t'aider.

Merci beaucoup

Au moins j'ai une partie de réponse.  J'espère que quelqu'un d'autre va me fournir l'autre partie...

Vana

Bonjour Vana,

Voici un lien vers le site des douanes américaines où tu pourras je crois trouver l'information que tu recherches :

http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/assistant/duty_free.shtm

DenifernGlisser et Déposer

(voici un copié/collé de la page...)

Our Travel Assistant

Duty-free Liquids, Gels, and Aerosols

Carrying Duty-free Items Aboard Your Flight

Duty free items are permitted if delivered directly onto the aircraft.  However, passengers making connections from international to domestic flights must transfer the items to their checked bag before boarding their flight.  At “pre-clearance airports” passengers must put duty free items into their checked luggage since the aircraft deplanes behind passenger security checkpoints.Beginning Sept. 26, 2006, liquids, gels, and aerosols purchased after completing security screening at the checkpoint may be carried aboard an aircraft. This includes duty-free shops as well as other vendors inside the security checkpoint.

In accordance with applicable laws governing duty-free items, you are limited on the amount of items, particularly alcohol you can purchase. For additional information on duty-free shopping, please contact your airport or duty-free shop directly for more details.

Pre-clearance Airports

It is important to note, that if you are departing from the following airports directly to the United States, you need to pack duty free items containing liquids, gels, or aerosols in your checked baggage. At pre-clearance airports, U.S. Customs and Border Protection officers pre-clear passengers before departure for U.S. customs entry. When you land in the United States on pre-cleared flights you do not process through customs again, you will deplane directly into the U.S. airport secure boarding area.

In addition, items purchased in the secure boarding area at these pre-clearance airports are for use on the immediate flight.  Upon arrival in the United States, if you are connecting to another flight, any liquids, gels or aerosols purchased inside the secure boarding area at these pre-clearance airports will not be allowed through a TSA screening checkpoint if the items are not within the allowed limits.  

• Aruba
  • Bermuda
  • Calgary, Canada
  • Edmonton, Canada
  • Freeport, The Bahamas
  • Halifax, Canada
  • Montreal, Canada
  • Nassau, The Bahamas
  • Ottawa, Canada
  • Toronto, Canada
  • Vancouver, Canada
  • Winnipeg, Canada

For more information on duty-free liquids, gels, and aerosol purchases, please read our International Passenger Travel Alert.

Merci denifern,

Enfin une réponse à mon interrogation.  Ça ne fait pas mon affaire, mais je vais vivre avec.  Il n'est pas question que je risque l'éclatement d'une bouteille dans mes vêtements pour économiser la taxe au Duty Free.

Merci encore

Vana

commenter