Forum | Voyages à Rabais® Comparez Constatez Voyagez clavardage

Photo cellulaire à ordinateur inf.

Général

J `aurais  besoin d `informations  ,pour  télécharger  les photos,je  crois  que  l `ai  besoin  d `un logiciel,Glisser et Déposer connaissez  vous  le  site  pour   télécharger  gratuitementGlisser et Déposer    j` ai   un  Motorola    model .V400,  en  espérant   que  vous  pourriez  m  `aider, je  vous   remercie  à   l `avance  pour  votre  aide.  ANOUK

Et up !Glisser et Déposer

Question

How can I transfer multimedia files (music, photos, videos) between my phone's removable memory card and a computer?

Answer

You can access your phone’s memory card with a PC and move / copy compatible files to it, or from it. There are two steps to this process: Setting up the Phone, and connecting and transfering between the computer.

Note: When your phone is connected to a computer, you can access the memory card only through the computer.

To set up on your phone:

1. Press the Center Select Key
  2. Press the Navigation Key to scroll to Settings, and Press the Center Select Key
  3. Press the Navigaton Key to scroll down Connection, and Press the Center Select Key
  4. Press the Navigation Key to scroll to USB Settings, and Press the Center Select Key
  5. Press the Navigation Key to scroll to Default Connection, and Press the Center Select Key
  6. Press the Navigation Key to scroll to Memory Card, and Press the Center Select Key

Once you have completed the above steps attach the Motorola Original USB cable to the accessory port on your phone and to an available USB port on your computer.

Then on your computer:

1. Find where your phone’s memory card displays as a “Removable Disk ” icon
         On a PC this is the “My Computer ” window
         On a Mac it’s on the desktop
  2. Double-click the “Removable Disk” icon to access the files on your phone’s memory card
  3. To store the desired files onto the memory card, drag and drop them as follows:
         MP3 files: mobile/audio
         Screen savers: mobile/picture
         Wallpapers: mobile/picture
         Video clips: mobile/video"

Bonjour Anouk, Je vais essayer de t'aider.  Si tu veux un logiciel gratuit pour visionner tes photos que tu auras transféré de ton cellulaire et bien il y a Webshots... www.webshots.com

Tu peux télécharger de bien belles images de leur site (max 5 / jour gratuitement) ou bien visionner celles sur ton ordi (voir onglet My computer).

Je viens de faire un test et oui, je peux visionner des photos qui sont dans mon ordi.

Il y en a sûrement d'autres....  Fais-nous savoir si ça fonctionne.

Bonne chance !

Bonjour,  As-tu essayé ?  J'ai des collègues qui emmagasinent leurs photos avec ce logiciel gratuit et il est facile de les visionner ensuite....

bye

commenter